פרסום ממומן בגוגל אדוורדס
מהו גוגל אדוורדס? (גוגל אדס)
מדובר באותן תוצאות חיפוש ממומנות המופיעות בעמוד תוצאות החיפוש, כאשר לצידן מופיעה המילה "מודעה". חלקן כתובות בטקסט וחלקן מלוות בתמונות של גוגל שופינג או באנרים של רשת המדיה, או סרטונים ביוטיוב.
הממשק לקידום ממומן בגוגל מבוסס על תשלום בשיטתPPC (ראשי תיבות של Pay Per Click – תשלום פר קליק) או צפיות, ומתייחס לכך ששיטת פרסום זו מאפשרת לנו לשלם רק בעבור תוצאות המתקבלות בפועל, דוגמת גולשים המקליקים בפועל על המודעות שלנו ומגיעים אלינו (לאתר או לדף הנחיתה) ומשם נוכל לכוון אותם לרכישת השירותים והמוצרים שאנו מציעים.
התשלום למערכת הפרסום בגוגל מאפשרת לנו להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות עבור מילות מפתח וביטויים רלבנטיים לאתר שלנו (זה מצוין מפני שנופיע בפני מי שבדיוק מחפש באותו רגע את השירות או המוצר שלנו), וגם מאפשר לנו את השימוש באפשרויות הפילוח והמיקוד בגוגל (באמצעות רשת החיפוש והמדיה). כמויות המידע הבלתי ניתנות לתיאור הזמינות עבור גוגל (הם יודעים עלינו כל כך הרבה…) והעובדה כי מדובר במנוע החיפוש מספר 1 בעולם – כל אלו הופכים את השימוש בגוגל אדס לכלי שיווקי יעיל ורב עוצמה, המתאים לפעילותם של אינספור בתי עסק וארגונים (לא לכולם, כאמור יש לבחון ROI).
הקמת קמפיין בגוגל אדס
קמפיין כולל יצירת קבוצות שונות של מודעות והפניות לאתר או לדף נחיתה בו ניתן לבצע פעולות נוספות כמו יצירת קשר או רכישה.
לכל קמפיין יש מטרה כלשהי לדוגמא: העלאת כמות הכניסות לאתר, איסוף פרטים, (לידים), מכירות ועוד.
חשוב לבצע מחקר מילות מפתח ואיתור קהלים פוטנציאליים לטרגוט (איתור קהלים נוספים של אנשים שמתאימים לקהל אליו אנו מכוונים), לדוגמא: אם אנו מפרסמים רכב חדש עבור סוכנות מכוניות, נרצה לפרסם לקהל שמחפש כעת רכב חדש, אם אנו משווקים גופי תאורה מעוצבים, נרצה לפרסם לקהלים שעכשיו מחפשים ספקים בעודם רוכשים בית חדש או משפצים – לגוגל יש את המידע הזה).
מבחינה טכנית, לכאורה, יצירת קמפיין אינה דבר מורכב במיוחד המצריך כישורי תכנות מיוחדים – מדובר בממשק ידידותי ונוח לשימוש המיועד גם עבור אנשים ללא כל אוריינטציה בעולם האינטרנט או קידום האתרים. אבל זה די מטעה, זה לא בדיוק כך. על מנת להפיק את המקסימום מקמפיין גוגל אדס חשוב לקבל שירות או ליווי מקצועי מלא, אחרת רוב הסיכויים שתזרקו את הכסף שלכם לפח במקרה הרע, ובמקרה הטוב, לא תפיקו את המירב מהפרסום האפשרי.
למי מתאים קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס?
ישנם שירותים ומוצרים שאנשים לא יודעים ממש לחפש בגוגל ועל כן דווקא פרסום ברשת המדיה עשוי להיות הפתרון עבורם (רשת המדיה של גוגל פועלת באופן שונה מרשת החיפוש), לעיתים באנרים ו/או סרטוני ווידאו עדיפים על פני מודעות טקסט ולפעמים להיפך.
לפעמים הפרסום בגוגל כה יקר, כך שהתשואה על ההשקעה נמוכה מדיי.
יש לבחון כדאיות בהתאם לשירות ולמוצר המוצעים, בהתאם לתקציב השיווקי, למשאבים העומדים בפני המפרסם ולקחת בחשבון גם גורמים נוספים כמו טקסט שיווקי עיצוב מקצועי, יכולת מכירה ומענה של שירות לקוחות.
במקרים רבים, התוצאות הטובות ביותר מושגות באמצעות שילוב של קידום אורגני וממומן בגוגל. לעיתים נמליץ להתחיל רק עם ערוץ שיווקי אחד, שכן זה מה שהמשאבים שלכם מאפשרים ולא נרצה להיות במצב של "תפסת מרובה לא תפסת"…
את התמהיל השיווקי המדויק, כמו גם קבלת ההחלטה האם כדאי להשתמש ספציפית באפשרות של פרסום ממומן בגוגל, נקבל באופן פרטני ובהתאם למאפיינים ולנתונים של כל אתר וחברה.
מוזמנים להתקשר אלינו להתייעצות טלפונית בחינם. תקבלו מאיתנו תמיד את דעתנו המקצועית בכנות ובשקיפות.
כיצד יוצרים קמפיין גוגל אדוורדס?
חשבון גוגל – עליכם להיות בעלי חשבון גוגל. במידה ואין עדיין ברשותכם חשבון כזה, פתחו חשבון גוגל חדש.
מילות מפתח – נתחו והגדירו מילות חיפוש בהן תרצו שהמודעה שלכם תופיע כשלקוח פוטנציאלי מבצע חיפוש בגוגל (למשל סוכנות המציעה שירותי ליסינג באזור חיפה, תרצה להציג מודעת טקסט כשגולש יחפש באזור חיפה "ליסינג לרכב חדש", "שירותי ליסינג" או "ליסינג בחיפה" וכו').
תקציב – יש להגדיר את התקציב היומי שתרצו להשקיע בקמפיין, בהתאם למשאבים העומדים לרשותכם ולתשואה הצפויה. מכיוון שלא ניתן לדעת מראש אילו תוצאות יניב הקמפיין, (שכן מדובר בשקלול של גורמים רבים), זכרו כי ניתן בכל רגע נתון לשנות את התקציב – להגדיל אותו במידה ומדובר בקמפיין מוצלח במיוחד, לצמצם ואף לעצור – במידה ומדובר בקמפיין שאינו מניב את התוצאה הרצויה.
סוג הקמפיין יש להגדיר את סוג הקמפיין ומאפייניו – יש מבחר אפשרויות (למשל: קמפיין מודעות טקסט ברשת החיפוש, קמפיין באנרים ברשת המדיה, קמפיין ווידאו לערוץ יוטיוב), העמוד הספציפי אליו נרצה להפנות באתר שלנו או לדף נחיתה.
מדיה – ניסוח מודעות טקסט ממירות, באנרים מעוצבים, סרטוני ווידאו קצרים שמעבירים את המסר באופן אופטימאלי.
הטמעת קודים – על מנת לנטר (לעקוב) ולהפיק את המירב מהקמפיין חשוב להטמיע קודים באתר לדוגמא: קוד רימרקטינג, קוד אנליטיקס, קודי המרות ועוד.
מונחים רלוונטיים שכדאי להכיר:
PPC Pay Per Click – התשלום בו מחויב המפרסם עבור כל לחיצה על אחת מהמודעות שלו. מחיר זה כמובן משתנה מקמפיין לקמפיין ובהתאם למילות מפתח שונות. את המחיר הזה יש לקחת בחשבון כאשר בונים ומתכננים את הקמפיין, והוא עלול להשתנות בכל רגע, שכן הוא מבוסס על שיטת המכרז – ככל שיש ביקוש רב יותר למילת מפתח ויותר מתחרים – המחיר בד"כ יעלה, בנוסף, המאפיינים האישיים של חשבון המפרסם משפיעים על העלות – ככל שהקמפיין מנוהל באופן מקצועי יותר, החשבון יזכה ב"נקודות זכות" וגוגל ישקלל זאת מבחינת עלות (כלומר, שני מפרסמים ישלמו מחיר שונה עבור כל קליק).
שיעור הקלקה – אחוז הגולשים אשר הקליקו בפועל על המודעה שלכם מבין סך האנשים להם הוצגה המודעה במסגרת החיפוש שביצעו בגוגל. אחוז גבוה מצביע על כך שמדובר במודעה רלבנטית, המנוסחת היטב ומוצגת לקהל היעד הנכון.
המרה – המטרה שלנו בקמפיין גוגל אדוורדס היא להניע אנשים לבצע פעולות מסוימות, דוגמת כניסה לאתר, השארת פרטים, יצירת קשר טלפוני ורכישה. "המרה" משמעותה כי המודעות שלנו הצליחו לגרום לגולשים לעשות את אחת מהפעולות שהגדרנו כרצויות.
שיעור המרה – היחס שבין כמות ההקלקות על המודעות שלנו לבין הגולשים אשר "הומרו", כלומר – עשו את הפעולה שרצינו שיבצעו, לדוגמא: רכישת מוצר, או הורדת קובץ PDF במסגרת הפאנל השיווקי.
עלות ההמרה – חלוקה של עלות המודעות (או הקמפיין כולו) במספר ההמרות, אשר נותנת לנו בעצם את העלות עבור כל המרה (כך נוכל לחשב את התשואה על ההשקעה – ROI ונדע אם הקמפיין עובד בשבילנו או האם אנו עובדים בשבילו…).
ביד (Bid) – הצעת מחיר לקליק. שיטת הפרסום של גוגל מתבצעת באמצעות מכרזים רבים ומהירים במסגרתם כל מפרסם בעצם מציע מחיר מסוים עבור הזכות לקבל מודעה מבין אלו שבראש תוצאות החיפוש, לכל מילת מפתח שבחר בנפרד, ובכל רגע נתון. זהו תהליך של מכירה פומבית (לא תמיד המחיר הגבוה יותר מנצח, זה תלוי גם באופן ניהול הקמפיין ובמוניטין שצבר החשבון…) באמצעותו נקבע האם וכמה פעמים תופיע המודעה וכמה היא תעלה למפרסם בכל הקלקה.
חישוב עלויות פרסום ממומן בגוגל אדוורדס
המחיר שגובה גוגל מהמפרסמים משתנה בין חיפוש לחיפוש בהתאם לתחרות. מדובר בשיטת המכרז והמחיר נקבע ביחס למה שמוצע על ידי המתחרים, בהתאם לביקוש, למילים ולמגוון פרמטרים נוספים, לכן, מפרסמים עובדים בשיטה של הקצאת סכומים מסוימים לקמפיין לפרקי זמן מוגדרים, ומשנים את הקמפיין בהתאם למידת הצלחתו ומטרותיו.
העובדה כי ניתן להגדיר תקציב יומי ולשנות אותו בכל רגע, מאפשר לנו למקסם את ההשקעה.
מעוניינים לבנות קמפיין חדש בגוגל אדס? נשמח לעמוד לשירותכם בייעוץ, בהדרכה ובמתן השירות.
Google My Business
בעלי עסק? בנו אתר ב"גוגל לעסק שלי" – נכס דיגיטלי מעולה שרבים עדיין מפספסים אותו.
הזדמנות לזכות בלקוחות מעולים שמחפשים בדיוק עכשיו את השירות/מוצר שלנו.
יתרונות:
חשיפה חינמית –פרופיל עסק הוא בחינם ויכול להיות מדורג גבוה בדף תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח מובילות, בעלות נפח חיפוש גבוה, ללא כל עלות!
תצוגה – מופיע במקום בולט בדף תוצאות החיפוש. כולל כפתורי הנעה לפעולה כגון: להתקשר, לנווט אל העסק, להיכנס אל האתר וליצור קשר.
טיפים לניהול פרופיל העסק:
וודאו כי הכותרת והתיאור שיווקיים וכוללים את מילות המפתח המאפיינות את השירות שלכם.
העלו באופן שוטף פוסטים, תמונות וסרטונים המתארים את המוצרים ואתכם, מציינים את הייחודיות שלו, עדכנו מבצעים, וספקו טיפים חשובים בתחום.
חוות דעת מלקוחות – ללקוחות חשוב לדעת כי מדובר בעסק אמין ושירות מצוין. אם אתם עסק כזה חשוב שתבקשו מהלקוחות להשאיר משוב.
מלאו כמה שיותר פרטים על העסק – פרטי יצירת קשר, שעות פתיחה, יתרונות מובילים ותועלות כמו וותק, ליווי מקצועי, מבצעים וחדשנות.